Non-stop Libanon

8 hetet töltök nyáron melóval és kirándulással Bejrútban, Libanonban és elmesélem élményeimet, valamint bebizonyítom, hogy nincs igazatok!:)

Utolsó kommentek

  • tuzogep: Szia! Örülök, hogy hasznosnak találod az írásaimat és irigyellek érte, hogy Bejrútba készülsz :) A... (2011.08.07. 21:00) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, lehetne egy-két kérdésem Bejrútról? Szeptemberben készülök odautazni. Egyébként nagyon tetsz... (2011.08.06. 15:52) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, ne haragudj, ha indiszkrét vagyok, de találtál azóta munkát Libanonban? Én is szeretnék Bejr... (2011.08.06. 15:34) STOP Libanon
  • osami: Sziasztok , tud valaki esetleg mukát Libanonban, vagy esetleg közvetítô irodát ? ha van infó megk... (2010.08.04. 12:31) STOP Libanon
  • zabszem: LOLLL :)))) (2009.09.18. 16:04) Keres-talál
  • Utolsó 20

Az ut

2009.07.03. 15:28 - tuzogep

Címkék: utazas moszkva repulo bejrut sheremetyevo

A repulout Moszkvaig rendben zajlott. Akkora talcan kulon muveszet volt elfogyasztani azt a sok kis darabba csomagolt kajat, amit adtak, mint amekkora rendelkezesre allt. Azonban ebben is lehet fejlodni! Sajnos az ar nem tartalmazta a szeszesitalokat, 3 Eurot pedig nem voltam hajlando fizetni erte, igy maradt a kola es a 2 dl kave. Meg a koszos, kisse igenytelen belso ter. Nem sok hianyzott a graffitikhoz a gep oldalan. A mellettem ulokkel meg kicsit a nemetet is gyakorolhattam egy-ket szo erejeig. A foldeteres vegen nehanyan meg meg is tapsoltak a pilotat.

A varakozas eleg esemenytelenul telt. Probaltam lefotozni a repteren tevekenykedo ket erdekesebb jarmuvet: a regi piros traktort, ami a poggyaszokat szallitotta, es a regi kombi ladat. Majd egyszer, ha menni fog a net a laptopon is, mutatok kepeket roluk. Ezen kivul megtanultam az urdu szamokat, amikrol par oraval kesobb megtudtam, hogy nem is egeszen azokat hasznaljak. A net pedig csak a VIP szamara volt elerheto. Egyebkent ez a Sheremetyevo 2. terminal egyaltalan nem volt veszes, hasonlo szinvonalu, mint Ferihegy, csak joval nagyobb. Na jo, az atvizsgalas soran nem allt mindenki mellett egy ember, hanem mindig betereltek egy csoportot a teruletre, aztan figyelve a tobbieket mindenki kipakolta a talcakra a femtargyait, cipoje helyett kek zacsit huzott, majd a atsetalt a kapun.

Aztan kovetkezett a negy oras ut Bejrutba. Szokasos muveszkedes a sok kicsi csomag kajaval a talcan, meghozza ugy, hogy kozben az italomat se verjem le, de a csomagolas is ott maradjon, viszont ne logjon bele a mustarba, mert osszeken mindent... Uhh! meleg a vacsi fem csomagolasa! Egy kis hal es hejjaban sult burgonya tekintheto a fott etelnek. Egy kis soval es borssal elmegy, de semmi tobb. Ja, es a teahoz sem adnak tejszint. De legalabb a gep sokkal tisztabb, szebb, ujabb volt. Es az ejszakai repules elonye: latni felulrol a varosok fenyeit, sok kis pislakolo lampat. Ez a leszallashoz kozeledve erte el a csucspontjat, mikor a Foldkozi-tenger felett repulve az ablakombol vegignezhettem az egesz tengerpartot es a meg ejjel is elenk Bejrut gyonyoru csillogasat. A repulogep sullyedt, alattunk csak tengert lattam, es csak sullyedt, ment leljebb es leljebb... Ember! En nem latom, hogy mi van elottunk, de alattunk csak viz! Hova viszel minket? Aztan a kerekek talajt ertek, es mar minden rendben volt.

A vizumot viszonylag hamar megkaptam ingyenesen, a csomagot mar annal kevesbe sikerult gordulekenyen megtalalnom, de az erkezoket varo tomegben ott allt egy holgy egy taxitarsasagtol kezeben fogva egy papirt: Mr. Tuzogep (majdnem igy.) Kitoltuk a kiskocsival a csomagomat a melygarazsba, ahol megcsapott a hoseg. Az uj es kenyelmes francia autoban azonban lehult a levego, es bamulhattam az ablakbol a varos forgatagat, kaotikusnak tuno kozlekedeset, hihetetlenul lerobbant jarganyait az ujak mellett, mig meg nem erkeztunk az egyetem bejaratahoz, ahol a katonak szivejesen udvozoltek, majd a terepjarojukkal elvittek a kollegiumhoz. A 4. szinten talaltak nekem szobat, ahol ejjeli ketto orakor sikerult felebreszteni gorog szobatarsamat, Dimitrist.

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstoplibanon.blog.hu/api/trackback/id/tr601224656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gogimano 2009.07.04. 08:11:17

az urdu szamokat? De coolll, azokat en is tudom. Pakisztaniakkal utaztal? azert orulok, hogy tulelted a repuloutat, buszke vagyok magamra, hogy ilyen jot foglaltam neked :) En nagyon varom a kepeket, meg a beszamolokat, es ne tudd meg, nekem most ezeket olvasva mennyire hianyzik Jordania...

Sz.Daniel 2009.07.04. 14:02:00

Üdv Mr. Tuzogep!(Ez olyan mintha a két netes becenevedet keresztezték volna)(Mármint nem az sp-t és a pepét :D) Örülök hogy egyben földet értél és várjuk a további beszámolókat. ;)
Most csak azért szóltam hozzá hogy meglegyen a heti kommunikációnk. ;)

cemi 2009.07.05. 13:16:20

Üdv!


Akkor legalább izgalmas utad volt. Örülünk, hogy szerencsésen megérkeztél, ja és persze h összetudtál ismerkedni leendő kollégáiddal:>

krizaster 2009.07.06. 10:15:12

nem tom Pepe tudod-e, hogy a zeszti meg svedben van.

multkor kuldott fenykepeket amiket ott fotozgatott. mondtam is neki, hogy inkabb götéket fotozzon ha mar ott van, marmint göteborgban. erre persze a tudtomra adta, hogy nem arrol neveztek el a varost, meg hogy svedul nem is göte a göte, blablabla. bar ennek ellenere sok van beloluk arra fele:D mondom neki, vajon miert.... veletelen egybeeses?

szoval pepe te meg fotozgassal libakat ha mar ott vagy. csak hogy bizonyitsd hogy ott vagy nem valami masik palmafas-geppuskas orszagban

;)

tuzogep 2009.07.07. 15:03:26

@gogimano: most is meg még párszor is köszi a repjegyet:) neked hiányzik, én már hiányzik, én meg még nem is voltam ott, de remélem, megyek:)

@cemi: azért az izgalmas az túlzás, mert nagyobb részében leginkább álmosan halálrauntam magam;)

@krizaster: nem jött még haza onnan? vagy visszament? én azt hittem, h már hazajött... egyébként ha találok libát, tutira le fogom fényképezni, de nem valószínű, mert - a szóvicceknél maradva - libaNON! ;)

hiheto 2009.07.07. 21:21:49

kedves tuzogep! felfujhato repulo? :D

Páki 2009.07.08. 12:39:30

örülök, hogy szerencsésen megérkeztél...

Páki 2009.07.08. 12:39:51

örülök, hogy szerencsésen megérkeztél...(az első bejegyzés)

Páki 2009.07.08. 12:49:56

örülök, hogy szerencsésen megérkeztél...(az első bejegyzés)

tuzogep 2009.07.08. 17:29:12

@hiheto: ööö hát az még nincs. esetleg ha megmondanád az angol nevét, az sokat segítene, ha esetleg eszembejut a hazaúton. ;)

hiheto 2009.07.09. 14:41:58

@tuzogep: inflatable airplane

már most írd fel a telefonodba! :)


süti beállítások módosítása