Non-stop Libanon

8 hetet töltök nyáron melóval és kirándulással Bejrútban, Libanonban és elmesélem élményeimet, valamint bebizonyítom, hogy nincs igazatok!:)

Utolsó kommentek

  • tuzogep: Szia! Örülök, hogy hasznosnak találod az írásaimat és irigyellek érte, hogy Bejrútba készülsz :) A... (2011.08.07. 21:00) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, lehetne egy-két kérdésem Bejrútról? Szeptemberben készülök odautazni. Egyébként nagyon tetsz... (2011.08.06. 15:52) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, ne haragudj, ha indiszkrét vagyok, de találtál azóta munkát Libanonban? Én is szeretnék Bejr... (2011.08.06. 15:34) STOP Libanon
  • osami: Sziasztok , tud valaki esetleg mukát Libanonban, vagy esetleg közvetítô irodát ? ha van infó megk... (2010.08.04. 12:31) STOP Libanon
  • zabszem: LOLLL :)))) (2009.09.18. 16:04) Keres-talál
  • Utolsó 20

Folytatás

2009.06.05. 17:26 - tuzogep

Címkék: előkészületek sztereotípia

Szóval július 1-én indulok, augusztus 27-én érkezek vissza. Amiket el kellett intéznem ehhez az egészhez:

  • az utazás megszervezése: Aeroflottal moszkvai átszállással (thx to gogimano)
  • vízum: még folyamatban, 35USD ~ 7500 Ft
  • védőoltások: tífusz, hepatitis A+B (1 hónappal későbbi ismétlővel), tetanusz, ez így kb alulról súrolja a 20ezer forintot...
  • utasbiztosítás: ez is elég drága Európán kívül

Bejrútban a szállást biztosítják, meg ugye kapok fizetést is, méghozzá annyit, amennyiből ott meg fogok tudni élni 2 hónapig, úgyhogy ez elvileg nem lesz plusz költség. Elvileg akár még nullszaldósra is ki lehet hozni az egészet. Az elvárt (és felmért) nyelvismeret szerint angolul fog zajlani a társalgás, ami Libanon egyik hivatalos nyelve. De közben egy picit már elkezdtem tanulni arabul is, még szükség lehet rá.

"Live, work, study in the USA Lebanon!" :)

Akiknek meséltem erről az egészről, azoknak a többsége úgy reagálta le a dolgokat, hogy "én soha nem mennék oda", vagy "jobb hely nem volt?", esetleg "ki fognak nyírni!" és hasonlók. Viszont aki tavaly volt kinn, csak jókat mesél róla, és azt mondja nekem, hogy "nagyon nagyon jó lesz neked!". Szóval összevethetem majd az előítéleteket, sztereotípiákat a tapasztalatokkal. Kíváncsi vagyok az eredményre.

Kedves Ti! Mit gondoltok jelenleg erről az országról? Légyszi írjátok már meg! Nem egyoldalú társalgást szeretnék itt folytatni, jobb lenne Titeket is bevonni ebbe az egészbe! Pörögjenek a hozzászólások!

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstoplibanon.blog.hu/api/trackback/id/tr851165866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Daniel 2009.06.06. 16:52:07

Ki mondta hogy ott ki fognak nyírni? Mármint rajtam kivül?:P

Remélem azért jó lesz, mert ha rossz lesz akkor feleslegesen marad ki jó néhány veled történő mulatozás a nyár folyamán és ha már nem leszel itt legalább legyen jó. :D
A képek meg szépek, remélem valami hasonló helyre is eljutsz és saját képekkel is megSPékeled a blogodat.

Üdvözöl Dániel barátod

Akkor este egy sör?:D

tuzogep 2009.06.06. 17:18:24

többen is mondták, hogy végleg búcsúznak tőlem a hónap végén, úgyhogy élvezzem ki utolsó pillanataimat:))

bizony, nem is tudom, h mi lesz velem a szokásos szombati bridge-s társaság és a bridge nélkül... :) de remélem, h heti 2-3 postnál többet nem fogok tudni írni, és nem amiatt, h nem jutok netközelbe, hanem inkább amiatt, hogy annyira sok jó dolgot fogok csinálni. és persze lesznek képek. itt is, meg vmi fényképtárhelyet is keresek még, meg ilyenek.

ja igen, a képek mind bejrútból vannak, én meg ott leszek, szal igen, el fogok jutni oda:)

'szlát!

hiheto 2009.06.06. 18:49:02

csak a kecskékkel vigyázz :)

apszarasz 2009.06.06. 20:20:55

Szerintem szuper lesz, bár én elfogult vagyok a Kelettel szemben:) de figyi, csak jó hely lehet, ahol Keanu Reeves és Serj Tankian született... no meg ne is beszéljünk a föníciai múltról!!!

kultúrsokk tuti lesz, de hamar megszokod!

pussz: Kriszti

tuzogep 2009.06.07. 12:43:40

@hiheto: hehe... majd szólok, ha esetleg nagy állatbaráttá válok:P

tuzogep 2009.06.07. 12:46:37

@apszarasz: Keanu Reeves is? Ezt nem tudtam. Belépek az új mátrixba:P

kultúrsokk? az olyan, mint a kebab meg a vízipipa? :D

otthagyom az ökológiai lábnyomomat a történelem egyik legrégebbi városában:)

djani86 2009.06.07. 15:45:42

@tuzogep: azért nehezen tudlak Neoként elképzelni... :)
viszont az ökológiai lábnyom nagyon szép kifejezés:)

djani86 2009.06.07. 15:55:54

amúgy a pikcsörök tényleg szépek, még sok ilyet

Guzmi 2009.06.07. 20:39:57

amin ott voltam a bridge-es estén eléggé jól sikerült... és köszi, hogy nem tiltottál le msnről.... ha még emlékszel :)

amúgy túl fogod élni, csak nem mindegy hogy... :)

amúgy a képek jók.

alkohol ott van egyáltalán?

tuzogep 2009.06.08. 12:17:36

@Guzmi: igazán szívesen! de nem sok kellett volna hozzá;)

éssss van ott alkohol. bizony. és meg is lehet inni.

gogimano 2009.06.08. 15:52:36

Szerintem Libanon cool hely, bár még nem jártam ott, csak Jordániában. Tényleg, ha szeretnél átmenni Ammanba, akkor tudok neked ingyen szállást szerezni a barátnőmnél, meg elmehetsz sütkérezni a Holt-tengerhez. Szíria is szép, szóval én a helyedben nem maradnék végig Libanonban. Csak csatlakozom, alkohol van, nagyon finomak, no meg persze a hookahhhhhh. Szóval hajrá!

gogimano 2009.06.08. 16:05:27

ja, és a repjegyed meg messze a legcoolabb. sztem mindenki irigyelni fog érte :)

tuzogep 2009.06.08. 17:17:49

@gogimano: végre vki, aki legalább a környéken járt:) elképzelhető, h tervezek egy kiruccanást Jordániába, akkor majd kereslek, h szólj roomie-nak:)

hookaahhhhhh?


süti beállítások módosítása