Non-stop Libanon

8 hetet töltök nyáron melóval és kirándulással Bejrútban, Libanonban és elmesélem élményeimet, valamint bebizonyítom, hogy nincs igazatok!:)

Utolsó kommentek

  • tuzogep: Szia! Örülök, hogy hasznosnak találod az írásaimat és irigyellek érte, hogy Bejrútba készülsz :) A... (2011.08.07. 21:00) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, lehetne egy-két kérdésem Bejrútról? Szeptemberben készülök odautazni. Egyébként nagyon tetsz... (2011.08.06. 15:52) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, ne haragudj, ha indiszkrét vagyok, de találtál azóta munkát Libanonban? Én is szeretnék Bejr... (2011.08.06. 15:34) STOP Libanon
  • osami: Sziasztok , tud valaki esetleg mukát Libanonban, vagy esetleg közvetítô irodát ? ha van infó megk... (2010.08.04. 12:31) STOP Libanon
  • zabszem: LOLLL :)))) (2009.09.18. 16:04) Keres-talál
  • Utolsó 20

Rawcheh, Corall Beach, Magida El Roumi

2009.07.12. 17:50 - tuzogep

Címkék: fizetés rawcheh corall beach magida el roumi

Múlt vasárnap  szokásos volt az idő: tiszta kék ég, hőség, ami nem perzsel és egy kis szél. Így délután fogtuk magunkat és eltaxiztunk Corall Beachig. Ez egy nagyon igényes strand a tengerparton, két medencével, mindenkinek járó napozóággyal és friss törülközővel, valamint LL33000-es belépővel. Mivel az áramlatok szennyezett vizet sodortak a part közelébe, a szél miatt pedig veszélyes hullámok fodrozták a tengert, ezért a tisztára klórozott természetes vízű medencében úszkáltunk, majd süttettük fáradt tagjainkat a napon. Aztán este az egyetemen megrendezett libanoni énekesnő, Magida El Roumi koncertjét hallgattuk meg, aki az ország második számú énekesnője. A számai történelmi és hazafias jellegűek voltak a táncra perdülő közönség nagy örömére. 

Származási hely: 0706 Rawcheh at night

Másnap ötletet merítve a wikitravelről kitaláltam, hogy el kellene sétálni Bejrút természeti jelképeként szolgáló Raushahhoz/Rawchehhoz. Ez a tengerparthoz közel a vízben álló két hatalmas sziklának a neve, melyek közül az egyiknek lyukat mosott az aljába a tenger, így egy kicsit kapu alakúra formálva azt. Dims kapható volt a sétára, így hétfő este sötétedés után felkerestük a helyet, mely lenyűgöző látványt nyújtott a város fényében. Az autók zaja keveredett a tenger morajlásával, a járdán pedig meglepően sok ember töltötte idejét vízipipázással, sétálgatással, én pedig a korláton átmászva kerestem fix helyet az éjjeli fényképezéshez. A főnököm mesélte, hogy kiváló hely a szuicid hajlamúaknak...

Szerdán Dimsszel lecsót ettünk, hála nekem, tegnap pedig a munkahelyen és a barátok közt osztogattam a jó kis hazai, fűszeres kolbászt. Sajnos a főnököm egyálatalán nem eszik kolbászt és a bandából hárman is a vallásukra hivatkozva nem kóstolták meg a sertéshúsból készült remeket, de legalább az európaiaknak ízlett. A Pilóta keksz sikert aratott, így lassan kifogyok az ajándékként hozott hazai termékekből.

A legutóbbi bejegyzés óta megtettem azokat a dolgokat, amiket mindenképpen ki akartam próbálni itt: ittam friss mentalevelekből és filteres (pf) fekete teából készült főzetet, ami egyrészt nagyon finom volt, másrészt állítólag elég népszerű ezen a területen, (bár még nem láttam egy embert sem teázni itt,) szívtam hozzá mentás vízipipát, miközben figyeltem az elkészítési technikát, valamint csütörtök este zárás előtt kényelmesen lesétáltam az AUB beachre megmártózni a nagyon kellemes tengervízben. Fadel elmagyarázta, hogy a vízipipát 'argile'-nek hívják, a shisha kifejezést egyiptomban használják, és szokás szerint illegális bódítószert is kevernek a dohányba, ezért nyilvános helyen ne kérjem, mert furcsán fognak nézni rám, és még ki sem szolgálnak. 

Származási hely: 0708 Cafe at Beirut

Hétköznaponként este be szoktunk ülni a többiekkel egy italra a közeli Hamra valamelyik kocsmájába, ezért éjjel egynél korábban nem nagyon fekszek. Így lassacskán kezdem növelni a napi kávéadagomat egy egészre, ami nem sok, de azért kipihenten mégis csak jobb lenne. A fizetést beosztva napi $10-11 jut nekem, ami nagyon spórolósan elég a napi kajára, bevásárlásra, esti italra, de amint étterem, buli, vagy utazás jön szóba, máris többnapi költőpénz folyik el. A költségvetésem már most is deficites, így valszeg nem lesz elég a munkámért kapott pénz az itteni napjaimra, tehát pénzügyi részét tekintve tuti ráfizetés az egész. De legalább végre megvan az egyetemi igazolványom (a kérvényt személyesen vittem át az egyik épületből a másikba, nehogy megint elveszítsék), és végre sikerült szerezni egy hűtőt is a szobába, ami már hiányzott, viszont most még kevesebb a hely a szobában.

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstoplibanon.blog.hu/api/trackback/id/tr61242083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cemi 2009.07.12. 21:38:08

csa SP.

Akkor jól telnek a napjaid, az jó. A tenger az nekem is nagyon bejött, főleg a búvárkodás.
Nekünk is jó hétvégénk volt Almádiban. Piáztunk, kajáztunk, strandoltunk, Kese kiégetett mindent :>

na csé

tuzogep 2009.07.13. 18:02:01

@cemi: búvárkodtatok a balcsiban? :D vagy az egyiptomi útra gondolsz?

akkor frankó, ha jó volt a hétvége nektek is. kese meg mivel égetett ki és mit? előbb gyújtja fel a házat, mielőtt még összedőlne?:)

Sz.Daniel 2009.07.13. 19:21:13

@cemi: Te meg széttörtél egy hamutartót és amit hagytam az asztalból, azt meg tovább gyaláztad. :P Úgyhogy kuss :D

@tuzogep: Am. télleg faja volt, a nyaralásunk csak rövid, ja meg ott volt a Cémi :P.
Nálad minden okés? Rólad még nem láttunk képet. Kérünk azt is. :)

tuzogep 2009.07.13. 19:31:22

@Sz.Daniel: pedig vannak! csak a "származási helyre", azaz az album nevére kell kattintani. nem csak két képet töltöttem ám fel:)

ez a nyaralás most kinél is volt? és mentek a másik helyre is?

Sz.Daniel 2009.07.13. 23:55:23

@tuzogep: Daninál, én úgy értettem hogy ide magadat belinkelve, azt hittem ennél egoistább vagy :D

hiheto 2009.07.14. 11:01:35

@Sz.Daniel: Ne magadból indulj ki, tündérmackó ;) Amúgy is felgyújtottál mindent :D

tuzogep 2009.07.14. 16:54:52

nem gáz, h tündérmackó másnak a faja nyaralóját gyújtogatja? :)

Sz.Daniel 2009.07.15. 19:27:14

Mindenki fogja be, Cémi is megégette az asztalt és szétgyilkolt egy hamutartót.
Meg a hiheto nem tudom ismeri e a haveromat aki egy tanksapka fedővel próbált meg dekázni, azt hiszem Matyinak hívták az illetőt.:)
Szóval nem csak én vagyok ilyen rongálóMan.

tuzogep 2009.07.15. 20:01:17

@Sz.Daniel: nyugi, nyugi! csak semmi erőszak,mert a végén még ki leszel moderálva! ;-)

cemi 2009.07.15. 21:22:03

Akkor is a KESE volt :> hihi

Sz.Daniel 2009.07.15. 21:58:33

Jó, majd ez is lecsendesedik egy idő után, minden csoda 3 napig tart, tartja a mondás.
Matyit is sokáig csesztettük a tanksapkafedővel. :)


süti beállítások módosítása