Non-stop Libanon

8 hetet töltök nyáron melóval és kirándulással Bejrútban, Libanonban és elmesélem élményeimet, valamint bebizonyítom, hogy nincs igazatok!:)

Utolsó kommentek

  • tuzogep: Szia! Örülök, hogy hasznosnak találod az írásaimat és irigyellek érte, hogy Bejrútba készülsz :) A... (2011.08.07. 21:00) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, lehetne egy-két kérdésem Bejrútról? Szeptemberben készülök odautazni. Egyébként nagyon tetsz... (2011.08.06. 15:52) Néhány újdonság
  • Asfour: Szia, ne haragudj, ha indiszkrét vagyok, de találtál azóta munkát Libanonban? Én is szeretnék Bejr... (2011.08.06. 15:34) STOP Libanon
  • osami: Sziasztok , tud valaki esetleg mukát Libanonban, vagy esetleg közvetítô irodát ? ha van infó megk... (2010.08.04. 12:31) STOP Libanon
  • zabszem: LOLLL :)))) (2009.09.18. 16:04) Keres-talál
  • Utolsó 20

A tapasztalt

2009.06.08. 17:28 - tuzogep

Címkék: biztonság hezbollah fegyveresek

Találkoztam a lánnyal, aki tavaly volt Libanonban, és kifaggattam pár dologról, hogy mégis mire számíthatok. Hmm... Mondott érdekeseket. Mindent nem tudok felidézni, de pár dolgot azért leírok.

Először is hozzá kell majd szoknom ahhoz, hogy a Hezbollah fegyveresei elég sokfelé megtalálhatóak a városban. Pl. az egyetem bejáratánál, a városrészek határaiban, stb. Szóval sokat fogom látni őket, és nem kis pisztollyal, hanem nagy puskával vannak felszerelve. De nem ellenem vannak. És a gyilkosságok, amik előfordulnak, azok kiszemelt célpontok ellen készülnek, nem a turistákat fogják lepuffantani az utcán. Szóval no para. És a durrogatások, amiket hallani fogok a szálláson, azok nem lövöldözések vagy robbantások (valszeg), hanem tűzijáték, ugyanis szinte minden kis ünnepen szerveznek ilyen látványosságot. Ha ezt megszokom, biztonságban fogom érezni magam.

Aztán még mi:

  • koleszban lakás, ahol mellesleg lehet netezni is
  • csapvizet senki sem iszik, tehát én sem
  • éttermek olcsók, sok helyi különlegességet lehet megkóstolni
  • ha olcsó boltba megyek, akkor az olcsóbb, mint itthon
  • garantált hasmenés az első napokban
  • nagyon finom helyi gyümölcsök evése ajánlott
  • nem fényképezek fegyveres embereket, mert nehéz lesz kimagyarázni magam, ha bevisznek
  • lehet akár 10 másik külföldi is ugyanúgy, mint én, akikkel bejárhatom az országot, meg azon kívül
  • annál jobb bulik még Las Vegasban sincsenek, mint Bejrútban
  • turista vagyok, tehát imádni fognak :)
  • a palesztin negyedbe nem megyek, mert oda még a helyiek se merészkednek be
  • gyönyörű ország, gyönyörű helyek, az éttermekben jobb kiszolgálást kap a betérő, mint Európában
  • USD teljesen elfogadott
  • mindenki beszél angolul
  • szakmailag is nagyon hasznos lesz.

Na jó, nem sorolom tovább, mert így unalmas. Eléggé. Szóval a lényeg, hogy nem lehet onnan nem pozitív élményekkel hazatérni. Mondjuk remélem, hogy a Hezbollah nem zárja le megint a repteret egy kis balhé miatt 3 hónapra, mint tavaly:)

Több kép még itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstoplibanon.blog.hu/api/trackback/id/tr151171891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guzmi 2009.06.08. 21:55:41

"...És a gyilkosságok, amik előfordulnak, azok kiszemelt célpontok ellen készülnek, nem a turistákat fogják lepuffantani az utcán..."

nem akarom az ördögöt, legfőképp a "szuperördögöt" - "aki 6 centivel magasabb, egy motorral és egy csupor lekvárral jár, mely alighanem pajzánkodási segédeszköz" - a falra festeni, de ha bomba robban, az elől hogy bújsz el?

Az ellen nem véd a G.I. Hezbollah.

tuzogep 2009.06.08. 22:09:59

@Guzmi: azok nem robbantások, hanem lelövések. azon kívül manapság nem nagyon robbantgatnak. tavaly tripoli volt ilyen szempontból elkerülendő. oda meg akkor nem megyek, aztán kész. bejrút biztonságos.

egyébként most voltak választások, és jó hír született, nem a Hezbollah került többségbe, hanem a nyugatbarát nemtommilyen párt. így az usa velük van:)

index.hu/kulfold/2009/06/08/elbukta_a_hezbollah_a_libanoni_valasztast/

djani86 2009.06.09. 05:22:30

Hát (mert ugye háttal nem kezdünk mondatot...), azért azt sajnálnám, ha hazajönnél egy olyan fénykép nélkül, amin egy talpig golyószóróba öltözött Hezbollah katona mellett vigyorogsz, és mondjuk mutatod a béke jelet. Azt hiszem ennél "iwiw-gyanúsabb" képet még senkinél nem láttam :)
(de ha nagyon morcos a csávó, inkább ne próbáld be)

sajtkrem 2009.06.09. 11:42:43

De ez se lenne kevésbé gyenge, ha mondjuk elkérnéd a golyószóróját, és a kezébe nyomnád a békejelet.
Egy fotót?

hiheto 2009.06.09. 14:09:51

@djani86: talpig golyószóróba öltözött ember az milyen?

Sz.Daniel 2009.06.09. 14:43:43

Képzeljétek el Sp beszámolói közül az egyiknek ez lenne a tetőponja és akkor vettem észre hogy a Hezbollahos ürge egy szál golyószóróba volt öltözve... vagy vetkőzve?:P Vajon mi lehet a sztori vége?:D
Megfejtéseket várom a szerkesztőségbe. :)

tuzogep 2009.06.09. 14:58:31

Pah... majd megkérdezem vmelyik barátságosabbnak tűnő katonát, hogy egy kis ropogós európai magyar forintért kölcsönadja-e a géppityuját. De csak ha lesz rajta más is. Nem akarok én itt ilyen Hezbollah-katonákról készülő aktképes oldalt.

tuzogep 2009.06.09. 15:02:00

@Sz.Daniel: bocs, de most te miről is beszélsz? kérlek, tagold a szövegedet, tegyél bele vesszőket, meg ilyenek, mert többszöri átolvasásra is nehezen érthető, mit akarsz közölni a "közzel".

azon kívül a szerkesztőségben én vagyok, nem te, szal én várhatom, nem te ;P

sajtkrem 2009.06.09. 15:12:45

@tuzogep: Te nem akarsz, de más sem? :) Vannak többen is a szerkesztőségben akiknél lehet reklamálni ez ügyben? :P

tuzogep 2009.06.09. 15:17:30

@sajtkrem: nem mondtam, h én nem várom. Amúgy egyelőre én vagyok itt az egyedüli főnök, szal ha valami nem tetszik, hozzám lehet fordulni :P

sajtkrem 2009.06.09. 15:27:09

@tuzogep: Én a "Te nem akarsz, de más sem?" mondatot a Hezbollah katonákról készülő aktokra értettem :D Szóval te is várod már a képeket? hehe :D:D

tuzogep 2009.06.09. 15:30:28

@sajtkrem: ó értem! akkor majd felmérem az igényeket, csinálok valami szavazást, vagy ilyesmi, aztán ha komoly igény van rá, meglátom, hogy a talpig golyószóróba öltözött embereket le lehet-e fegyverezni:P

Sz.Daniel 2009.06.09. 15:36:29

@tuzogep: Jól van ne haragudj néha megfeledkezek róla, de te meg a muszáj-t elipszilonnal írod :P
Írhattam volna azt is, hogy ellopták a billentyűzetemről a vessző gombot és csak most hozták vissza. :)

Guzmi 2009.06.09. 15:40:43

@tuzogep: növeszd meg újra a hajad, talán hatásosabb leszel :)


süti beállítások módosítása